Ofte stilte spørsmål og svar
Her finner du ofte stilte spørsmål og svar
Priser på Watski
Må jeg betale toll når jeg handler hos Watski?
Vi betaler tollen! Du belastes ikke for tollavgifter når du handler hos Watski.
Hvor mye koster frakten?
139 kr for post i butikk
239 kr for pakke levert hjem
239 kr for døren til bedrift
Hvorfor kan prisene variere fra dag til dag?
Watskis pris følger det norske markedet. Da vi alltid jobber for å kunne gi våre kunder en konkurransekraftig pris kan våre priser endres fra dag til dag. Dette kalles dynamisk prissetting. Prisene settes av en robot og en rekke prisregler som sørger for at vi holder oss på laveste markedspris. Slik kan du kjenne deg trygg på at du gjør en rettferdig og god handel hos Watski.
Kan jeg få rabatt hos Watski?
Skal du gjøre et større kjøp på over 20 000 kr er du velkommen til å ta kontakt for å se om du kan få en prosjektpris.
Bestilling
Kan jeg kansellere min bestilling?
Angrer du din bestilling så er det viktig at du tar kontakt med oss så fort som mulig gjennom å sende en melding via kontaktformularet som du finner her. Vi kan dessverre ikke garantere at vi klarer å endre i tide da vi pakker bestillinger fortløpende, men vi gjør alltid et forsøk.
Er det mulig å endre eller legge til noe i min bestilling?
Dessverre er ikke dette mulig. Vi plukker, pakker og sender bestillingen så fort den har kommet inn i vårt system. Har det blitt en feil i bestillingen så ta kontakt med oss snarest via vårt kontaktformular så skal vi forsøke å stoppe bestillingen.
Det kom ingen ordrebekreftelse på skjermen etter betalingen. Har bestillingen gått igjennom?
Kommer ingen bekreftelse på skjermen etter betaling så har bestillingen trolig ikke gått igjennom. Har den gått igjennom så kommer du til å motta en bekreftelse per e-post. Er du usikker så send oss en melding via vårt kontaktformular, så skal vi undersøke hva som har skjedd så fort som mulig. Har penger blitt trukket fra konto, men du har ikke mottatt bekreftelse per e-post så vennligst ta kontakt med oss.
Jeg har ikke fått noen ordrebekreftelse på e-post. Hva gjør jeg?
Send oss gjerne en melding via kontaktformularet som du finner her, så skal vi undersøke hva som har skjedd. Alle skal motta en ordrebekreftelse.
Jeg glemte å benytte rabattkoden min når jeg bestilt, hva gjør jeg?
Glemte du å benytte rabattkoden så send koden og ditt ordrenummer i en melding via kontaktformularet som du finner her, så skal vi hjelpe deg.
Jeg har skrevet adressen feil, hva gjør jeg?
Har det blitt skrevet feil mottakeradresse så må man ta kontakt med kundeservice så fort som mulig. Vi skal da forsøke å hjelpe deg. Vi kan dessverre ikke garantere at vi klarer å endre i tide da vi pakker bestillinger fortløpende, men vi gjør alltid et forsøk.
Hvordan benytter jeg rabattkoden min?
Når du har kommet til «kassen» ser du til høyre en oversikt over produktpris, fraktkostnad og totalbeløp. Under dette står det "Har du en rabattkode?". Her fyller du i din rabattkode. Rabatten skal da bli synlig i kassen.
Kan vi bestille som bedrift hos dere?
Ja, det kan dere. Skal dere bestille kun en gang eller små beløp, så ønsker vi at dere legger bestillingen som bedrift via nettsiden. Dere benytter da betalingsløsningen på nettsiden og velger bedrift ved betaling. Skal dere legge flere større bestillinger så tar dere kontakt på business@watski.no
Produktet jeg vil kjøpe er ikke på lager, hvordan ser jeg når en vare er tilbake i lager igjen?
Når du er inne på produktet vil et produkt som ikke er på lager ha et rødt eller gult kryss på seg. Er krysset gult så betyr dette at varen er bestilt. Det vil også stå en forventet leveringsdato. Denne datoen er veiledende. Et rødt kryss betyr at varen ikke er bestilt og det er da uvisst når varen kommer på lager igjen.
Dere har ikke produktet jeg søker i sortimentet!
Send oss gjerne en e-post med produttips til kundeservice@watski.no
Betaling
Generelt om betaling hos Watski
Hos Watski har vi følgende betalningsalternativ:
Kortbetaling
Beløpet blir først reservert på ditt betalingskort for deretter å bli trukket når din bestilling er sendt fra lageret. Følgende kort aksepteres: Visa & Mastercard.
Klarna
Få først. Betal senere: Her kan du velge å motta faktura kostnadsfritt med en betalingsfrist på 14 dager, eller du kan velge å betale om en måned for 39 kr. Les mer hos Klarna. Les gjerne Klarnas vilkår.
Del opp - Klarna konto: Betal i din egen takt med Klarna konto. Klarnas vilkår.
VIPPS
Betal enkelt med Vipps på mobilen. Har du ikke appen, kan du lese mer om denne og hente den her: https://www.vipps.no
Hvordan betaler jeg?
Ønsker du å hente varene på postkontor/post i butikk så betaler du på nettsiden ved å benytte Visa eller Mastercard, Vipps eller Klarna. ved å benytte klarna kan du velge faktura eller å dele opp din betaling.
Jeg har ikke fått min faktura/jeg har slettet min faktura, hva gjør jeg?
Mangler du faktura på ditt kjøp så ta kontakt med oss via vårt kontaktformular her. Du kan også logge inn på Klarna.no og se alle dine kjøp hos klarna, samt se betalingsinformasjon. Man kan også ta kontakt med Klarna kundeservice.
Hvordan fungerer Klarna?
I samarbeid med Klarna tilbyr vi kjøp med faktura og delbetaling.
Velger du faktura som betalingsløsning mottar du varene før du betaler. Du kan velge å betale hele summen på en gang eller dele opp betalingen. Klarna er en av Europas største banker og tilbyr betalingsløsninger for konsumenter og forhandlere i 14 land. Med Klarna er det enkelt for alle å handle på nett. Deres mål er å gjøre betaling så enkelt, trygt, forutsigbart og feilfritt som mulig.
Ønsker du å returnere noe?
Vennligst følg instruksjonene beskrevet under "retur" for å gjennomføre en retur. Har du betalt via Klarna og har en bruker hos Klarna så logg gjerne inn hos Klarna og registrerer returen der for å kunne sette din faktura på pause.
For å lese mer om fakturakjøp med Klarna, klikk her.
Levering
Generell informasjon om levering på watski.no
Vi leverer over hele Norge. Dessverre er unntaket Svalbard og Jan Mayen. Vi sender alle pakker med fraktselskapet Posten og du betaler ingen tollavgifter.
Leveringskostnader i Norge er følgene:
Posten - Utleveringssted: 139 kr
Din bestilling leveres til ditt nærmeste postkontor / post i butikk Du vil få en hentemelding fra Posten på SMS. Er ikke pakken hentet innen 7 dager vil den sendes i retur til Watski.
Posten - Pakke levert hjem: 239 kr
Din bestilling leveres hjem til deg av Posten. Du vil motta en automatisk SMS når pakken er på vei. Pakker leveres på døren mellom kl. 08-17 eller kl. 17-21, basert på postnummer. Du finner en oversikt her!
Bring - På døren til bedrift: 239 kr
Hva er leveringstiden?
Postens normale leveringstid:
1-4 arbeidsdager
Merk: Dette er veiledende leveringstid.
Leveringstiden fra vårt lager er 1-4 virkedager avhengig av hvor du bor. Legg på noen ekstra dager om du bestiller fra vårt bestillingssortiment hos en av våre mange leverandører. På vårt lager pakkes alle dine bestillinger til en pakke som sendes til deg.
Ved å unngå leveranser i flere pakker sparer vi miljøet.
Kan dere sende pakken min slik at jeg har det i morgen?
Vi har dessverre ingen ekspresslevering. Vår leveringstid er 1-4 arbeidsdager avhengig av hvor du bor i Norge og hvilket leveringsalternativ du velger.
Det har gått en uke og pakken har ikke kommet, hva gjør jeg nå?
Ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg. Pakken er vårt ansvar helt til du har mottatt den fra Posten. Det kommer til å ordne seg.
Kan jeg følge min ordre online?
Ja, når din ordre har gått fra vårt lager mottar du en ordrebekreftelse der det også ligger et sporingsnummer. På bring.no kan du med det nummeret spore pakken din. Du mottar hentemelding på SMS.
Merk at pakken først registreres hos Bring som mottatt når den har ankommet godsmottaket i Oslo.
Må jeg betale toll på varene?
Nei, Watski betaler tollen. Watski står for tollen og pakken kan mottas som om pakken kom fra Norge.
Hva skjer hvis jeg ikke henter ut pakken min?
Ved pakker som ikke hentes refunderes ikke ordinær frakt, og kunden står for returfrakten på 149 kr. Vi tar også et administrasjonsgebyr på 199 kr for å håndtere returen og dekke eventuelle avgifter som oppstår fordi pakken ikke er hentet ut. Totalt gebyr: 199 kr + utgående frakt 139 kr + returfrakt 149 kr = 487 kr.
Hva skjer hvis jeg ikke mottar min hjemlevering?
Hvis kunden ikke tar imot sin hjemlevering og pakken returneres til oss, refunderes ikke ordinær frakt, og kunden står for returfrakten på 149 kr. Vi tar også et administrasjonsgebyr på 499 kr uansett produktets størrelse og pris. Totale kostnader for kunden blir: Gebyr 499 kr + utgående frakt 239 kr + returfrakt 149 kr = 887 kr.
Returer
Kan jeg angre mitt kjøp?
Du har angrerett / åpent kjøp på lagervarer i 60 dager og 14 dager på bestillingsvarer ved kjøp på watski.no. Dette gjelder dog ikke metervare, samt produkter som programmeres eller tilpasses spesifikt for en bestiller.
Ønsker du å benytte angreretten registrerer du først returen på vår nettside (her). Omkostninger ved å sende tilbake varene til Watski ligger på forbruker ved åpent kjøp.
Slik gjør du:
1) Fyll inn ditt ordrenummer på registreringssiden for returer.
2) Velg hvilke produkter som skal returneres.
3) Velg årsak til returen og om ønskelig skriv en kommentar.
4) Klikk på send inn. Du vil motta en returfraktseddel (149 kr) som du skal printe ut og feste på pakken.
5) Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra, innen 14 dager etter at angreretten er benyttet.
Jeg angrer mitt kjøp. Hvordan returnerer jeg produktet?
1) Du skal alltid registrere din retur watskis sider: https://www.watski.no/return-consumer
2) Etter å ha registrert returen på nettsiden vil det komme opp en returetikett. Denne henter du ned til din data og printer ut. Sett den på pakken.
3) Fyll i returblanketten som du fikk per e-post sammen min din ordrebekreftelse og legger denne sammen med returen.
4) Returetiketten koster 149 kr og kostnaden trekkes i fra ditt returbeløp. Ønsker du å kjøpe etiketten selv på posten så blir det dyrere og du risikerer at den ikke kommer fram.
For hurtig behandling send oss gjerne et bilde av innleveringskvitteringen du mottar på posten ved sending.
5) Vi betaler tilbake pengene til samme konto som pengene kom i fra, innen 14 dager etter at angreretten er benyttet.
VIKTIG: Varen skal leveres tilbake i originalemballasjen og i samme stand som da varen ble mottatt. Om varen har blitt montert, installert, tatt i bruk, frafaller angreretten. Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angrerett, står du for returfrakten.
Pakken må merkes med ordrenummer og gjerne sendes med Bring slik at pakken finner veien tilbake til oss. Pakk varene ordentlig slik at de ikke skades under transport. Spar på «track- and trace-nummeret» og kvittering på sendingen. Ansvaret for varene ligger på kunden helt til pakken har nådd Watski.
Jeg har returnert en vare, når får jeg pengene tilbake?
Vi betaler tilbake pengene så fort vi har behandlet returen eller innen 14 dager etter at angreretten er benyttet. Vi betaler tilbake pengene til samme konto som betalingen kom fra.
Jeg har returnert en vare, hva gjør jeg med fakturaen?
Når vi har mottatt varen og behandlet returen så kommer vi til å gjøre en kreditering.
Jeg vil gjerne bytte til et annet produkt, hva gjør jeg?
Ønsker du å bytte til et annet produkt så følger du praksis for angrerett/åpent kjøp og bestiller deretter det produkt du ønsker som ved et vanlig kjøp. Du har åpent kjøp på lagervarer i 60 dager og 14 dager på bestillingsvarer ved kjøp på watski.no
Reklamasjon
Jeg ønsker å reklamere en vare som har blitt defekt innenfor reklamasjonstiden, hvordan går jeg fram?
Ditt kjøp er omfattet av forbrukerkjøpsloven. Reklamasjonsretten er to år, og i noen tilfeller fem år. Det betyr at du som kunde kan få en mangelfull vare reparert, byttet med en ny, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av situasjonen. Les mer om dette i våre kjøpsvilkår.
Registrer din reklamasjon her. Legg gjerne ved bilder av feilen. Du vil etter registrering få muligheten til å laste ned en returetikett som du skal benytte når du returnerer varen til Watski.
Det er viktig at produktet emballeres godt slik at vi mottar den i lik stand som når du sendte den. Vi kommer så snart som mulig til å behandle reklamasjonen. Når reklamasjonen er behandlet vil du bli kontaktet av oss.
Jeg her mottatt en defekt vare, hva gjør jeg?
Registrer din reklamasjon her. Legg gjerne ved bilder av feilen. Du vil etter registrering få muligheten til å laste ned en returetikett som du skal benytte når du returnerer varen til Watski.
Det er viktig at produktet emballeres godt slik at vi mottar den i lik stand som når du sendte den. Vi kommer så snart som mulig til å behandle reklamasjonen. Når reklamasjonen er behandlet vil du bli kontaktet av oss.
Hvor lang er reklamasjonsretten?
Reklamasjonsretten er to år, og i noen tilfeller fem år.
Hvor fort behandler dere min reklamasjon?
Dette er avhengig av hva som er galt med produktet og om det er nødvending med reparasjon, kontakt med leverandør / produsent eller om det skal sendes et nytt produkt.
Har du ikke hørt fra oss innen en uke fra varen har ankommet watskis lager så ta kontakt med kundeservice her.
Jeg har mottatt feil vare, hva gjør jeg?
Har du mottatt feil vare? Da beklager vi! Du åpner opp en reklamasjon på det produktet du opprinnelig bestilte. Våres kundeservice team skal sørge for at du får dine riktige varer så fort som mulig. Du vil i tillegg få en returfraktseddel til den feil sendte produktet. Registrer din reklamasjon her.
Forhandlere hos Watski
Har dere en fysisk butikk jeg kan se varene?
Dessverre har vi ingen oversikt over hvilke forhandlere som har de samme produktene som oss. Ta gjerne kontakt med din lokale forhandler for spørsmål.
Jeg ønsker å kjøpe et spesifikt produkt, hvem har dette i lager?
Dessverre har vi ingen informasjon om hvilke produkter de ulike forhandlerne har i butikken. Ta gjerne kontakt med din lokale forhandler for spørsmål.
Øvrige spørsmål
Hvordan avmelder jeg meg fra nyhetsbrevet?
Nederst i nyhetsbrevet finner du en link som du trykker på og bekrefter at du vil slutte å motta nyhetsbrev fra oss.
Jeg ønsker at dere sletter alle mine opplysninger, hvordan går jeg frem?
Vi er selvsagt behjelpelig med å slette alle lagrede opplysninger om deg som kunde. Send en e-post til kundeservice@watski.no så hjelper vi deg.
Jeg har en blogg, Youtube-kanal, driver med profesjonell båtsport og ønsker et samarbeid. Hvem kontakter jeg?
Watski er alltid på utkikk etter nye samarbeid! Send en e-post til kundeservice@watski.no og spør om å komme i kontakt med web-ansvarlig for Norge.
Jeg vil jobbe på Watski, hva gjør jeg?
Har du stor lidenskap for båt og båtliv, og har et sterkt indre driv for det du driver med så kan Watski være rett plass for deg. Vi legger ut stillingsannonser på watski.no når vi har stillinger ledige. Du kan sende en spontan søknad til jobb@watski.com
Hvor finner jeg kjøpsvilkår og betingelser for privatkunders kjøp på Watski.no
Du finner våre betingelser for vilkår for kjøp som privatkunde på www.watski.no, her.
Hvordan blir jeg varslet om kjemikalier
Når man legger kjemikalier i handlekurven får man opp et sikkerhetsvarsel som beskriver hvilke forhåndsregler du skal ta med produktet.
Har Watski en katalog?
Nei, Watski har ikke lenger noen katalog. Du kan imidlertid søke blant mer enn 35 000 båttilbehør i søkefeltet.