Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder privatkunder som handler på watski.no.
Watski.no drives av: Watski AB, org.nr. 559218-8949 og har hovedsete på Lockarpsvägen 6b, 213 76 Malmö, Sverige. I Norge har vi et NUF med org.nr. 824 270 562 MVA.
Du kan kontakte Watski.no per e-post: kundeservice@watski.no og via kontaktsiden på watski.no Disse kjøps- og leveringsbetingelser gjelder ved kjøp av varer på watski.no for levering i Norge. Vi leverer ikke til Svalbard og Jan Mayen. Forbrukerkjøp er regulert av blant annet forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, markedsføringsloven, personopplysningsloven og e-handelsloven.
Bestilling og betaling
Watski.no har åpent 24 timer i døgnet og du kan alltid handle når det passer deg. Du velger de varene du ønsker å kjøpe og dette havner i «varekorgen». I kassen kan du selv kontrollere at inneholde stemmer som prisene på varene/produktene, antall og samt fraktkostnad. Du kan bare bestille varer som finnes i lageret. Eventuelle fraktkostnader og rabatter vil du se i total beløpet før du betaler.
Vi på Watski har et samarbeid med betalingstjenesten Klarna som gir deg trygg og sikker betaling. Klarnas ulike betalingsalternativ er å betale direkte fra bank kontoen, betale med faktura eller dele opp betalingen.
Betalinger med bankkort håndteres gjennom Klarna. Det reserverte beløpet debiteres innen 1-2 bankdager etter at bestillingen din er sendt. Spørsmål angående kortbetaling henvises til Klarnas kundeservice.
Ved å velge Klarna som betalingsalternativ, godkjenner du deres vilkår også. Les mer om Klarna her. Du kan også velge direkte betaling via din nettbank eller kortbetaling (Visa eller MasterCard) eller Vipps.
Når du registrerer din bestilling og har fått en ordrebekreftelse, har vi ikke lengre muligheten til å avbryte din bestilling, spesielt under høysesong. Vi prøver vårt beste å hjelpe deg. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice for å få hjelp med ditt ærende.
Leveransealternativ
Dine varer sendes med Bring og du kan velge mellom to leveransealternativ. Du kan velge mellom leveranse til post i butikk/postombud (139 kr) eller pakke levert hjem (239 kr) på din angitte adresse som du oppgav ved bestillingstidspunkt. Den normale leveransetiden til ombud med Bring kan variere mellom 1-4 virkedager regnet fra at bestillingen er lagt inn før kl 12.00 og ut ifra hvor du bor i landet. Leveranse direkte til døren med Bring kan også variere mellom 1-4 virkedager. Bestilling av metervarer legges det til 1 ekstra leveransedag.
Ordrebekreftelse
Når du har gjort en ordre hos Watski får du samtidig en ordrebekreftelse til den angitte e-post adressen. Det finnes ingen bindene kjøpsavtale med Watski før du har mottatt ordrebekreftelsen. Er du medlem i Watski Kundeklubb, finner du alle dine ordrebekreftelser og kvitteringer under «Mine bestillinger».
Priser
Alle priser på Watski.no er inklusive 25% moms og i norske kroner. Prisene gjelder bare innom Norges grenser. Om en bestilling har en annen fraktkostnad kommer dette å framgå innen man går til betaling.
Vi reserverer oss for eventuelle prisendringer, prisfeil leveransefeil, utsolgte varer, trykkfeil m.m. på grunn av menneskelig eller teknisk feil som f.eks. valuta endringer og skatteendringer.
Kampanjer
Våre kampanjepriser gjelder under en begrenset periode og den siste gyldighetsdatoen for nedsatt pris står alltid på produktsiden. Våre outletpriser gjelder fram til produktet er slutt på lageret. Tilbudet som finnes under våre sesongskampanjer eller t. eks. Blue Weekend eller Black Friday, kan ikke kombineres med andre kampanjekoder eller rabattkoder. Kjøp som har blitt gjort under Black Friday og Blue Weekend gjelder vanlige kjøp- og leveransevilkår.
På grunn av den høye belastningen under pågående kampanjer, har Watski ikke muligheten til å avbryte en bestilling som har blitt gjennomført.
Eventuelle returer må gjøres etter leveransen.
Rabattkoder
Våre rabattkoder gjelder i en begrenset tidsperiode og kan ha spesielle vilkår koblet til seg. Kodene kan være begrenset slik at de bare kan brukes i forbindelse med visse produkter, kategorier eller varemerker. Rabattkoder hos Watski kan ikke kombineres med allerede nedsatte priser.
Alle rabattkoder som du ønsker å bruke må angis under kjøpet, innen du betaler for bestillingen. Vi legger ikke til rabattkoder etter at kjøpet er gjennomført.
Gavekort
Gavekortet er gyldig i to (2) år. Gyldighetsperioden angis på gavekortet, og er i form av en kode som man legger inn i kassen i nettbutikken. Gavekortet/koden kan brukes delvis i ubegrenset antall til verdien på gavekortet er brukt opp. Gavekortet kan ikke fylles på med mer penger, og det kan ikke byttes mot kontanter. Gavekortet skal betraktes som et verdidokument. Gavekortet kan ikke knyttes til en bestemt person, og Watski er ikke ansvarlig for tapt gavekort.
En kjøpsavtale trer først i kraft når Watski bekrefter kjøpet via e-post til e-postadressen som forbrukerne har angitt når de bestiller. Forbrukeren er ansvarlig for at all informasjon som er fylt ut er korrekt ved kjøpet av gavekortet. Watski er ikke ansvarlig for å erstatte feil eller lignende som er forårsaket av feil informasjon.
Watski Kundeklubb
Å være medlem i Watski Kundeklubb, gir deg mange fordeler som unike tilbud og tidlig adgang til kampanjer. Medlemskapet er kostnadsfritt og uten bindingstid, du kan når som helst avslutte medlemskapet med å kontakte kundeservice. Medlemskapets fordeler aktiveres gjennom å registrere deg som medlem. Her finner du vilkårene for Watski Kundeklubb.
Personopplysninger
De personopplysninger du gir til Watski AB håndteres i henhold til GDPR og med største respekt. Med ditt samtykke bruker vi innsamlet informasjon for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg som kunde hos Watski, samt tilby den tjenesten du forventer. Vi behøver dine personopplysninger for å gjør følgene:
- For å kunne lage en personlig medlemskonto på watski.no
- For at vi skal kunne behandle din bestilling og betaling, samt kunne levere dette til deg.
- For å kunne informere om leveranse status, eller ta kontakt om det skulle oppkomme problemer med leveransen.
- For å kunne beregne bonusen du har rett til som kundeklubb medlem og tilby deg riktige fordeler deretter.
- For å kunne sende deg interessante tilbud og annen markedsføring via e-post og SMS, samt informasjon om hendelser og kampanjer på watski.no.
I vår cookies/informasjonskapsler og personvernpolicy finner du samlet informasjon om hvordan Watski AB håndterer dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har angående dette. Du har rett til å ta del av den informasjonen som vi har registrert om deg, og få opplysningene endret eller slettet. For mer informasjon om dette kan du lese videre her.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av det kjøpte produktet.
Vi tar ikke ansvar for forsinkelser/feil på grunn av omstendigheter utenfor firmaets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan eksempelvis være arbeidskonflikt, brann, krig, regjeringsvedtak, redusert eller ingen levering fra leverandør.
Videre tar ingen ansvar for eventuelle forandringer på produkter/produktegenskaper som endres av respektive leverandør og andre faktorer utenfor vår kontroll.
Retur og angrerett
Behøver du å returnere en vare som er kjøpt på www.watski.no skal du registrere ditt ærende her. Der kan du laste ned og skrive ut en returfraktseddel for returfrakten. Observere at forbruker alltid står for returfraktkostnaden (149 kr ved kjøp av fraktetikett hos Watski). Forbruker skal sørge for at alle varene er ordentlig pakket inn. Produktets originalemballasje skal ikke være ytterste emballasjelag ved sending. Forbruker har ansvaret for at pakken/varene til Watski har mottatt returen. Spar alltid på kvitteringen fra postombudet med sporingsnummeret.
Ved kjøp hos Watski har forbrukeren 60 dagers angrerett. Angreretten gjelder fra den dagen forbrukeren mottar varen. Skulle forbrukeren benytte seg av angreretten innen 14 dager, refunderes hele beløpet inkludert fraktkostnader. Benytter forbrukeren angreretten etter 14 dager, refunderes ikke fraktkostnadene. Merk at vi praktiserer 14 dagers returrett på varer fra billighjørnet og bestillingsvarer. Vilkårene for å bruke angreretten er at varene returneres i originalemballasjen og i samme tilstand som da varen ble mottatt. Hvis varen har blitt montert/installert/benyttet, gjelder ikke angreretten. For å benytte angreretten må varen leveres til Bring innen 14 dager fra dagen du registrerte returen.
Brist på originalemballasjen kan føre til avskrivninger i henhold til lov, så får at være sikker på en tilbakebetaling av hele beløpet anbefales det at varen returneres i uskadet originalemballasje. Unnvik bruk av sølvteip når du forsegler emballasjen. Kostnaden for å returnere varene står forbruker for.
Har du mottatt en annen vare enn hva som står på din ordrebekreftelse, må du sende varen til oss innom rimelig tid. Den feil leverte varen skal ikke vær i bruk eller uskadet skikk. Ved returnering av produkt vil du motta korrekt produkt så lenge var har varen i lager eller har mulighet til å levere varen innen rimelig tid. Har vi ikke mulighet til å levere bestilt vare vil vi gjøre en tilbakebetaling på produktets hele beløp.
Varer som er bestilt etter forbrukers ønskemål kan ikke returneres Eksempel på dette er kappet tauverk, pressing av kabel og spleising av tauverk.
Ikke avhentede pakker
Pakken vil være tilgjengelig hos postkontoret i løpet av 7 dager fra ankomstdatoen. Ved pakker som ikke hentes refunderes ikke ordinær frakt, og kunden står for returfrakten på 149 kr. Vi tar også et administrasjonsgebyr på 199 kr for å håndtere returen og dekke eventuelle avgifter som oppstår fordi pakken ikke er hentet ut. Totalt gebyr: 199 kr + utgående frakt 139 kr + returfrakt 149 kr = 487 kr.
Ikke mottatt hjemlevering
Hvis kunden ikke tar imot sin hjemlevering og pakken returneres til oss, refunderes ikke ordinær frakt, og kunden står for returfrakten på 149 kr. Vi tar også et administrasjonsgebyr på 499 kr uansett produktets størrelse og pris. Totale kostnader for kunden blir: Gebyr 499 kr + utgående frakt 239 kr + returfrakt 149 kr = 887 kr.
Tilbakebetaling av penger
Når vi tar imot returnerte varer kontrolleres disse for å se at alt er i orden med varen. Forbruker får en tilbakebetaling av hele beløpet innen 14 dager fra returnert retur. Dette gjelder viss returen er registrert på vår nettside: https://www.watski.no/return-consumer. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen eller om du ikke kan bevise at du har returnert den. Beløpet tilbakebetales via samme betalingsmetode som forbruker benyttet ved kjøp. Dette er dessverre ikke mulig å endre.
OBS: Forbruker kan mislykkes i å få hele beløpet tilbake betalt om varen ikke er i samme skikk som når den var mottatt. Se avsnittet om Returer og Angrerett ovenfor.
Reklamasjon
Ditt kjøp dekkes av forbrukerkjøpsloven, og som forbruker har du tre år reklamasjonsrett, i noen tilfeller fem år. Vil du reklamere en vare som er kjøpt hos Watski må du henvende deg til vår kontaktside for reklamasjoner her. Glem ikke å registrere ordrenummer, samt oppgi en kort beskriving på skaden, og legge ved bilde/-r som dokumenterer varen mangel. Vi kommer tilbake til deg snarest mulig med en løsning.
Vil du påberope en mangel, skal du gi Watski beskjed innom rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du reklamerer så hurtig som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
Hvis reklamasjonen er berettiget, vil Watski tilbakebetale fraktkostnaden ved å sende varen til oss. Ved en ikke godkjent reklamasjon må du som forbruker betale alle transportkostnader, inklusiv våre fraktkostnader for retur av varen etter undersøkelse av varens funksjon og tilstand. Husk at varen alltid skal sendes i rett emballasje og ta vare på kvitteringen for sendingen. Forbruker har ansvaret for pakken/varene frem til Watski har mottatt varene. Spar alltid på kvitteringer for sendinger av varer inkl. informasjon om fraktkostnader og sporingsnummer.
Ved reklamasjon hos Watski at du kan enten få produktet reparert, byttet ut, pengene tilbake eller redusert pris, avhengig av den spesifikke situasjonen. Det er naturligvis et krav fra Watski at klagen er berettiget og at feilen/skaden på varen ikke avhengig på håndteringsfeil, installasjonsfeil, normal slitasje, modifikasjoner og misbruk av forbruker. Dette inkluderer å bruke feil spenning på noen av produktets komponenter.
Ytterligere tar vi hensyn til forbrukerkjøpsloven regler om reklamasjoner (forbrukerkjøpsloven). Observere at varene som sendes uten porto, tas ikke imot av Watski.
Om du har mottatt feil produkter eller savner produkter i din leveranse, må du ta kontakt med kundeservice snarlig. Registrer informasjon om ditt ordrenummer og bilder på det du har mottatt på watski.no under reklamasjon her.
Klageadgang
Hvis du vil klage på ditt kjøp skal du rette henvendelsen til Watski AB, Lockarpsvägen 6b
213 76, Malmö, Sverige på e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no.
Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning, kan du, såfremt de relevante betingelsene er oppfylt, send inn en klage til Forbrukerrådet.Dette gjør du på deres hjemmeside: https://www.forbrukerradet.no/ De kan også nås per telefon: 23400500.
Alle andre spørsmål til Watski
Ved alle spørsmål, kontakt oss vennligst per e-post: kundeservice@watski.no eller via kontaktsiden på watski.no.
Telefon: +47 22 82 00 70
Sist endret: 14. august 2024